Lost In Paradise

D. 3 jan Krølle kom løbende med en alt for stor rygsæk, og adrenalinen pumpede efter at starte vores eventyr sammen. Alle flybilletter rundt i verden er betalt, og de første par overnatninger er planlagt. Resten glæder vi os til at tage en dag af gangen:-) Lige nu sidder vi i bussen og har en 14 timers lang køretur foran os. Men det kan kun blive hyggeligt når man efter 10 minutter har spist de eneste chips man havde med, samt drukket colaen hvis vi skulle gå sukkerkolde og snart kramper i maven efter at have spist samtlige lakridser! Der er syv timer til første stop. Vores dag startede skønt med en kørsel tilbage til det hotel jeg havde boet på de sidste fem dage, så kunne vi lige tage en tur i poolen og få slappet af i solen. Kl 21.00 skulle vi med den bus vi nu sidder i. Men det skal ikke være nemt! Vi tog en taxa fra hotellet og han kørte os et helt andet sted hen. Vi kørte dog forbi et sted hvor der stod flere hundrede packbackere samlet. Men vi tænkte bare ej hvor fedt, gad vide hvor alle de skal hen. Vi blev mere og mere forsinkede! Vi løb rundt med de der skide tunge tasker, og fandt en tuktuk som kørte os tilbage og vi endte ved alle de backpackere vi havde siddet og begloet fra taxaruden. Så gik det pludselig op for os, at ALLE havde numre på og inddelt i farver. Vi vidste slet ikke man skulle finde et kontor og hente sine billetter og få et nummer:) men vi nåede det hele til sidst. Det var en sjov start. Hold op der er en super fed energi blandt packbackere! Alle er sociale og bare i højt humør , det er en fornøjelse. Jeg holdte lige en pause med at skrive i bussen så nu er vi på en båd. Vi har ikke sovet overhoved!men busturen var super hyggelig. Kl 06.00 ankom vi til havnen hvor vi skulle tage færge fra videre til Koh Phangan. Enormt mange backpackere der bare lå og sov over det hele i ligge stole ud over vandet, imens en smuk solopgang stod op. Fantastisk smukt syn! 😀 vi er fremme kl 11.00 også er jeg bare så spændt på hvad de næste dage bringer. Vi havde en smuk,smuk,smuk færge tur til Koh Phangan :-)! Efter lidt besvær med at finde vores hotel, kom vi frem til vores hotel. Det er to danske piger, der engang backpackede på Koh Phangan, og ikke kunne forlade det igen. Det er et mega hyggeligt hotel med super fed stemning. Da vi skulle have noget frokost og så kortet, kunne man få dansk morgenmad og frokost! Nøøøøj hvor lækkert. Min mund løb i vand da jeg så dansk smørrebrød! Ikke nok med det, var der første nat arrangeret stor dansk middag. Enormt hyggelig aften med massere stemning. Totalt hvide hvaler vi var på stranden de første par dage, men efter en masse sol og træning med rygsækkene om aften synes jeg nu at vi er godt på vej. En af de skønne ting ved at rejse på den her måde, er gaven af at møde så mange andre skønne mennesker på vejen. Jeg vil dog sige jeg er enormt glad for mine såkaldte “bollehåndtag” når man skal bærer en 12kgs rygsæk! Efter tre dage hos de søde danske piger, tog vi videre til et andet sted på Koh Phangan. Det her sted vil jeg klart beskrive som Lost In Paradise. Som i kan se på billedet er det en lille aflukket strand med bungalows hele vejen rundt om. Som de to prinsesse backpackere vi er, ville vi sige det var meget alternativt, men enormt lækkert. Her er så stille. Det eneste man kan hører er vandet, og de “små” dyr i junglen omkring os. Vores første dag da vi kom tilbage til vores bungalow virkede vores nøgle ikke, og den blev sprekket op. Så de næste 6 dage virkede den nok ikke så optimalt:-) Der er to restauranter her, og den ene der ligger på stranden er med mærkelige hyggelige lamper alle steder, og helt afslappende musik. På terrassen kan vi sidde i helt stilhed og lytte til vandet, læse bog og slappe fuldstændig af. Det er en totalt afkobling fra omverden. Intet net, ingen dækning, lys i meget få timer. Man nyder virkelig bare af koble af og nyde hinanden fuldt ud. Vi er dog sikre på hende der havde det kun brød sig om mænd, og fik en morgen lige hvisket ” you can’t stay hereeee” , vi blev dog alligevel. Efter nogle skønne dage her på stranden tog vi båden videre til Koh Tao. Da vi ankom gik vi langs Sairee Beach som er en tre kilometer lang strand. Vi endte på et Dom, og skulle bare have en enkelt overnatning sammen med 7 andre mennesker vi ikke kendte. Super sjovt at prøve! Men vi fandt alligevel dagen efter en bungalow på stranden. En masse strandfester, solnedgang, go mad, lækre shakes, sol og godt humør, skønne mennesker og en masse grin ….. Ja så bliver det ikke bedre! Vi kunne rigtig godt lide Koh Tao, og valgte derfor også at være her de sidste 8 dage vi havde tilbage i Thailand.

Processed with VSCOcam with f2 preset Det blev de dejligste otte dage på Koh tao. Det var helt svært at tage herfra. Vi undgik nærmest at bevæge os uden for vores comfort zone. Som var bungalow på stranden, skønne restauranter rundt omkring og en masse vildt dejlige mennesker. Vi tog videre til Bali, og startede vores tur i Seminyak hvor vi tilbragte en uges tid. Efter en uges afslapning, tog vi videre til Ubud og endte på et helt igennem fantastisk familiedrevet hotel. Verden er virkelig lille, når der en af dem vi mødte i Thailand boede på sidegaden ved siden af os i Ubud. Super hyggeligt, og vi besluttede os for at tage på en tur til Mount Batur og bestige vulkanen sammen. Vi blev hentet kl to om natten, og i bilen kom der to søde danskere mere til. En af drengene havde for ca to år siden fået en blodprop der havde gjort ham lam i benet. Han trænede sit ben til at gå igen. Jeg synes virkelig det var sejt at man så tager på bagpacktur og bestiger en vulkan. Totalt cool! Ubud er et fantastisk smukt sted med sin egen rolige atmosfærer, hvor alle render rundt i deres yoga tøj hele dagen og dyrker yoga alle de smukke steder, videre til meditation, salsa og jazz om aften og lækker kaffe på de skønne gemte cafeer. Op på scooteren, vind i håret og kør langs deres store rismarker, og de smukkeste plantager der bare ser så flotte ud i deres skrigende farver. En af dagene stoppede vi ved et sted, hvor de lokale viste os hvordan de lavede kaffe! Super fed oplevelse, og det var nok også der jeg måske fandt ud af jeg skulle begynde at drikke kaffe…. på trods af det var et underligt dyr der spiste bønnen og smuttede den ud i den anden ende til videre proces 🙂

IMG_0107-0 På vores hotel fik vi nye naboer tit, og på et tidspunkt boede der momse&momse fra Canada. Vores første samtale med dem, fortalte hun glædeligt at hun derhjemme havde sine egne hashplanter, men at her var det alt for farligt at have noget på sig. Meget hurtigt lavede hun et stort skævt smil og kiggede mod os “do you girls have some ?? ” og ventede meget glad på vores svar. Dette hotel var vores andet hjem, de gjorde alt for os og hjalp os med alt! De var helt igennem gode mennesker! Vi Vi følte os meget hjemme i Ubud og vi vænnede os hurtig til at stå op og tage en dukkert i poolen, og komme op til morgenmad på terrassen . Jeg blev dog også lige ramt af denguefeber, som gjorde vi var nødt til at blive der lidt længere end planlagt. Men lige så snart det var muligt, tog vi videre til Gili Trawangan. Gili T minder lidt om Koh tao i Thailand. Her er fyldt med bagpackere, og smil og glade dage! Vi fandt hurtig dette skønne sted langs stranden hvor vi kunne bo for 31dkk pr nat.

IMG_0125-0 Gili er ren ferie paradis, og vi nød halv anden uge på denne fede ø. Stemningen på denne ø er bare helt i top! Det enste transport rundt på øen her er hestevogn og cykler. Man kan jo cykle øen rundt på halv anden time, som er en super smuk tur. Vi sluttede vores sidste aften af på Gili T med en top fed tur på hesteryg langs solnedgangen, og middag ud over vandet mens vi kunne kigge på de kæmpe store havskildpadder. Vi tog færgen tilbage og tog til Canngu, hvor vi skulle bo en enkelt nat hos en fantastisk kvinde som vi havde lært af kende på Bali. Midt i Balis gader med yoga , meditation, juice detox og ren afslapning lå dette lille sted ved navn Canngu. Vi blev med det samme helt forelskede i Canngu’s charme. Her var proppet med surferer, og alle mulige forskellige cool mennesker, der virkelig bare nød livet med en ro inde i. Eftermiddagen her var der ved vandet fyldt med surferer så langt øjet ku se… Om aften fandt man den mest fantastiske afslappende lækre stemning på restaurenten hvor alle surferer kom op med deres board og sad der i flere timer i de skønne kulørte lyskæders lys. Imens en lækker lyd af reggae kørte i baggrunden. En ny smuk solnedgang hver aften, med hvidvin i solnedgangens lys og smil og grin hele vejen rundt om. Det er et liv jeg hurtig kunne vende mig til her. Senere på aften kørte vi hjem til skønne Bisken vi boede hos og nød at kunne kaste en ren trøje på efter et langt VARMT bad, og bare kaste sig ind i en sofa der bare var midt i en absurd lækker stue revet ud af et bolig blad! Endelig kunne man slappe af, og føle sig helt hjemme og virkelig lige suge noget af den hjemmelige hygge ind! Næste morgen stod vi op og havde vores to tasker pakket klar. Taxaen kom kl 2 så der var lige nogle morgen timer der kunne nydes, og det skal jeg love for de blev. Vi satte os op på scooteren og nød vinden i håret og kørte ned til en cafe der lå 500m fra vandet. Det var her de præcis samme mennesker fra stranden og restauranten sad og nød deres morgenmad! Igen top fedt sted. En australsk ejer, der havde købt et hul i vejen og i ingenting havde bygget det fedeste sted op, og så småt som der begyndte at komme kunder, spurgte hun alle hvad de ville have til morgenmad. Boom, fortæl mig hvad du kan lide , hop med ud i køkkenet og vis hvordan du kan lide det – dagen efter er det på menukortet. Så jo flere surfere der kom op om morgen med tømmermænd eller en god ide eller bare morgenmads vane så fik de endnu en ret på menukortet. Det udviklede sig bare til et top cool menukort . Herefter denne fede oplevelse, tog vi rundt i gaderne og stoppede på de forskellige skjulte retro steder. Det hele var bare så dejligt at vi sagtens kunne være blevet, men nu sidder vi med kriller i maven og er meget spændt på at møde de tyve mennesker vi skal rejse rundt på Maldiverne og Sri Lanka med i to måneder. Vi er på vej i flyveren til Male, og de andre ankommer i morgen tidlig:-) Vi havde dog en knapt så heldig start da vi startede med at være ved at misse vores fly i lufthavnen på Bali. Men efter følgende kommentar ” and then i don’t wan’t to see you at my office again” og ikke flere penge i pungen, nåede vi at lave den berømte pinlige indtræden i flyveren, hvor alle sidder med deres nedstirrende øjne og tænker hvem de to tumper er. Ja det var os, og vi laver da lige den præcis samme fra Kula Lumphur da vi skulle nå flyet til Maldiverne videre. Vi kom afsted, og kan ikke andet end at smile efter de fantastiske minder vi har fået sammen indtil videre.